preț pe munca

Cum să pui preț pe munca ta 5 metode simple

Preț pe proiect

Atunci când clientul are cerințe foarte clare, iar efortul se poate estima corect de la început, multe companii aleg să negocieze un preț fix pentru proiectul respectiv. Este cazul serviciilor care sunt unice acelui client, un exemplu foarte simplu fiind design-ul și implementarea unui website.

Preț pe oră

Dacă nu se știe de la început volumul de muncă ce va fi necesar, nu sunt foarte clare cerințele (sau este de așteptat să se modifice pe parcurs), se preferă facturarea “cu ora”, iar furnizorul de servicii își pune la dispoziție toate cunoștințele și experiența, după cum dorește clientul. Exemplul clasic de activitate care este implicit facturată cu ora: consultanța.

Preț pe eveniment

Acest mod de plată este undeva între cele două de mai sus – un “eveniment” este, de cele mai multe ori, un mini-proiect, iar prețul este stabilit în funcție de efortul estimat (efort care înseamnă de obicei timp alocat). Funcționează foarte bine pentru companiile care oferă servicii standard tuturor clienților, de exemplu: instalare sistem de operare, devirusare, backup.

Abonament

Este o metodă foarte populară printre companiile pentru care a livra “mai mult” nu înseamnă și “mai scump”, pentru că este vorba de ceva automatizat. De exemplu, plătim același abonament la Internet (accesul, posibilitatea de a ne conecta), indiferent de traficul efectuat și de cât timp stăm conectați.

Parteneriat

Aceasta este varianta pe care merg companiile ce oferă servicii de vânzare/promovare – cum ar fi lanțurile de retail și distribuție. Serviciile pe care le oferă – vânzarea – sunt recompensate cu un procent din prețul produselor sau serviciilor vândute. Desigur, metoda nu este destinată doar celor ce oferă servicii comerciale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *